Čo si ľudia myslia o finančnom vzdelávaní

Posledné dni som si začal všímať reakcie a komentáre k príspevkom o finančnom vzdelávaní. K seminárom a knihám, ktoré majú za úlohu zvýšiť finančné IQ. Okrem mnoho kladných reakcií som narazil aj na negatívne. Nie je na tom nič zvláštne. Každý ma totiž vlastný názor a niekomu nemusí vyhovovať téma, autor alebo prednášajúci. Niektoré reakcie ale zaskočia. Zamyslel som sa, aký postoj k peniazom musí mať človek s podobnými reakciami.
"Peníze jsou "legálním" prostředkem, který umožňuje žít na úkor druhých." 
"Bohatí sú preto bohatí, lebo na nich robia všetci ostatní. A práve tí, ktorí na nich robia, nezaslúžia si ani minimálnu mzdu, z ktorej by dôstojne prežili. Veď je to do neba volajúce: NOVODOBÉ OTROCTVO. Veď nech skúsia páni milionári vyžiť aspoň 2 mesiace z 300 eur." 
"PICOVINA PODLA MNA. FINANCNE VZDELANIE NEPOTREBUJES, KED VIES RATAT DO DESAT. V PRINCIPE DNES IDE O TO AKO Z LUDI DOSTAT CO NAJVIAC PENAZY, A NIE O TO, CO V SKUTOCNOSTI POTREBUJEME." 
"Do neba volajuca K*k*.na Piramidova hra otravovanie ludi. Inteligenti v obleku a v civile najvacsi zmrdi."
"cista picovina z prepacenim.....a preco lebo ten chudobny clovek sa na tie peniaze fakt nadreaby mal aku taku korunu a malaspom na chleba ci mlieko...chcel by som aby bohaty ludia pocitily krizu ale poriadnu naprklad:akeje to zit z vyplaty do vyplaty?" 
"Peniaze su zarodkom všetkeho zla!!! To si zapamätajte! Nikdy nič dobreho z nich nevzniklo a ani nevznikne!" 
"Preco niektori zbohatnu a niektori nie? Lebo bohatstva je na planete obmedzene mnozstvo a zbohatnut nemoze kazdy, a vyber toho kto zbohatne je len na tom kto ma aky nizky charakter, cim nizsi, tym bohatsi :)"

Z mnoho podobných reakcií som prišiel na zopár zaujímavých zistení :) Ľudia často krát z finančného neúspechu vinia samotné peniaze, než by mali hľadať príčinu neúspechu. Je to logické, keďže hľadať vinu niekde inde je podstatne jednoduchšia a ľahšia cesta. 

Sú ľudia, ktorí sa nevedia zmieriť s faktom že za informácie je potrebné zaplatiť. Často krát tento fakt berú za okrádanie a nevidia v tom prínos. Som zvedavý, aké by boli reakcie, pokiaľ by bolo finančné vzdelávanie zadarmo. 

Podľa všetkého sú majetnejší ľudia bezcharakterné bytosti, ktoré svoj majetok nadobudli na úkor niekoho iného. 

Aký je Váš názor na finančné vzdelávanie v podobe literatúry, školení, seminárov... ?