Moja cesta plná chýb a zlyhania

Chyby a zlyhanie je to z čoho majú ľudia strach. Snažia sa tomu za každú ceny vyhnúť. Často krát až tak veľmi, že radšej sa vyhnú samotnej práci. Nespravia ani len prvý krok a držia sa toho čo im ide najlepšie. Úspešne sa tak vyhnú chybám, ktoré na nich čakajú. Ja premýšľam resp. som premýšľal dosť podobne. Máme to už v sebe. Spravili sme chybu a dostali sme po zadku. Neskôr vás pokarha vychovávateľka v škôlke. V škole dostanete 5ku a po chybe v práci vám to zamestnávateľ strhne z platu. Chyby sa neodpúšťajú ľahko a preto z nich máme tak veľký strach.
"Nezlyhal som tisíckrát. Bolo to pre mňa len tisíc krokov, ktoré som musel spraviť, aby som objavil žiarovku."
Horšie ale je, že len málokto z nás sa zamyslí o čo všetko kvôli strachu z chýb prichádzame. O koľké príležitosti, ktoré by sa nám tak otvorili, keby sme skúsili niečo nové.  Koľko vedomostí z nových poznatkov by sme mohli načerpať. Možno ak by sme sa nebáli chýb, už by tu nebol šéf, ktorý by nám  to strhol z platu ale vytvorili by sme si tak príležitosť k novej práci. Možno by sme si vedeli predstaviť, že by sme sa riadili sami. Koľkým z nás v tom bráni strach z podnikania. Strach zo zodpovednosti. Strach z nedostatku peňazí. Viem o čom hovorím.
"Spraviť chybu je vždy bolestivé, no po rokoch je práve zbierka chýb to, čo nazývame skúsenosťami."
Priznám sa, že môj vek nezodpovedá tomu, aby som sa staval do pozície niekoho, kto by mal radiť ostatným. Ale na veku dnes absolútne nezáleží! Žijeme v úplne inej dobe a poviem vám, že od kedy som sa prestal báť robiť chyby a prestal sa báť zlyhania, tak ich robím stále častejšie :D Nie žeby som sa v tom nejako vyžíval. Je to z toho dôvodu, že neustále skúšam nové veci. V učení, v práci, v podnikaní alebo vo svojom voľnom čase. Stačí ak prekonáte strach a zistíte, že vás to začne obohacovať. Úplne zmeníte váš názor keď zistíte, že chyby sú nato aby sme sa z nich poučili a zlyhanie je len dočasné!
"Jediná skutočná chyba je tá, z ktorej sa nenaučíme nič."
Uvedomme si, že najväčšou chybou je vyhýbať sa im. Ostaneme stáť na jednom mieste a tak sa postupne dopracujeme k trvalému zlyhaniu. 

Pozor! Robiť chyby a nemať schopnosť sa z nich učiť je rovnako zlé ako sa chybám vyhýbať!

2 komentáre:

  1. Veľmi poučné. Ja som sa tešil, že napíšeš svoj príbeh, podľa nadpisu. Čo keby si napísal niečo skutočné zo svojej vlastnej cesty?

    Minimálne jedneho čitateľa by to určite zaujalo ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Určite by sa dalo písať aj konkrétne a hneď by vzniklo niekoľko článkov. Často krát aj úsmevných a verím že aj poučných
    Ďakujem za podnet na nový článok :)

    OdpovedaťOdstrániť