Čo je skutočne dôležité

Každý kto začína písať blog, online magazín alebo spúšťa eshop tak rieši dizajn. Chceme aby náš eshop vyzeral profesionálne. Bez toho sa to proste spustiť nedá. Musí tam byť proste všetko dokonalé a spustenie   odsúvame až kým to nebude na 100% vymakané. Neskôr očakávame že sa budeme venovať vybavovaniu objednávok a kontrole bankového účtu. Ak to vidíte takto, tak vás sklamem. Musíte sa naučiť jedno. Riešieť problémi za behu. Dizajn je pre eshop druhoradý. Prvoradý sú zákazníci. Bez nich je vám váš eshop nanič. A je logické že bez toho aby ste ten eshop spustili, nikdy zákazníkov mať nebudete! Pokiaľ už máte dodávateľa tak načo vyčkávať (ani to nie je nutné). Spustite to a dajte o tom vedieť všetkým. To je podstatné. Zvyšok si doriešte za behu.

Koľko dnes stojí grafika? 100, 200,300 eur alebo dokonca 1000 eur? Dá sa začať podnikať na internete s eshopom ak máte len pár stovák a možno ešte menej? Samozrejme! Takto som začínal ja. Nemohol som si dovoaliť žiadnu grafiku ale použil som prednastavenú šablónu. Až keď som niečo zarobil a mohol si ju dovoliť tak to prišlo. Nikomu to neublížilo že to prišlo až po čase.

Postupne zmenou prešlo úplne všekto. Na upbook.sk neostal kameň na kameni. Od obrázkov, cien, rozloženia tovaru, dizajnu až po články a kategórie úplne všetko. Proste musíte byť flexibilný. Môžte si povedať že to bude tak alebo onak. Nakoniec aj tak rozhodne zákazník a vy budete musieť prispôsobovať, mazať, pridávať a meniť čo bude treba.

Ďalšia dôležitá vec je databáza. Tú môžte budovať ešte pred spustením vášho projektu, či už ide o blog, magazín alebo eshop. Ja som to trocha odflákol ale vy takúto chybu nespravte. Spustil som facebook stránku ešte pred spustením eshop. Mal som to spraviť v oveľa väčšom predstihu ale čo už. Skôr než začnete riešiť detail a šperkovať váš web, skúste sa zamyslieť čo je skutočne dôležité. To ako vaša stránka vyzerá, alebo to koľko potenciálnych klientov máte? Vytvorte si stránku na facebooku, google+ a twitteri alebo začnite písať blog. Každý koho dokážete zaujať vašim obsahom na sociálnych sietiach alebo na vašom blogu sa stáva vašim potenciálnym zákazníkom. 
"Svet vám neplatí za to, čo viete, ale za to, čo robíte. Jedna poučka hovorí: "Vesmír odmeňuje činy." Tento princíp je jednoduchý a pravdivý. No aj napriek tomu sa veľa ľudí zamotáva do nezmyselných analýz, plánovania a organizovania vo chvíli, keď jediné, čo by mali urobiť, je urobiť krok, konať!"
Namiesto toho aby sme odkladali spustenie eshopu z dôvodu nedoriešeného dizajnu, nedostatku tovaru, chýbajú nám recenzie alebo fotogaléria produktov a podobných blbostí sa skúsme zamyslieť čo je skutočne dôležité.

To čo je skutočne dôležité je vo vás! Dôležité je to že spravíte prvý krok. Dôležitý sú zákazníci. Dôležité je robiť to čo nás baví! a neriešme blbosti :)

Citát je použitý z knihy "Pravidlá úspechu

2 komentáre: