Andrej Mikula a jeho TimeManagement.sk

Kto je Andrej Mikula?

Andrej Mikula, 27 rokov, Bratislava. Vyštudoval som Globálne podnikanie a management na Vysokej škole NEWTON College v Brne. Potom som išiel do Anglicka študovať program MSc Strategic Marketing and Consulting na University of Birmingham. Obe školy boli výborné a som veľmi vďačný, že som dostal príležitosť spoznať mnoho skvelých ľudí a študovať to, čo ma baví.


Pracujem ako soft skils lektor, kouč a konzultant v slovenských a českých organizáciách. Popritom píšem blog TimeManagement.sk. Najviac ma baví organizovať verejné kurzy z oblasti time managementu a obchodných zručností otvorené pre každého, pretože na nich je fakt vidieť, že tam ľudia idú kvôli sebe a nie preto, že ich tam poslala firma...

Čo je to TimeManagement.sk

Hlavný cieľ stránky je pomáhať sebe aj ostatným výrazne sa zlepšovať, pracovať na sebe a zvyšovať svoju produktivitu. Viete, ak si len prečítate nejakú knihu a skonštatujete: “Hmm... to boli zaujímavé myšlienky”, je to ako keby ste ani nič nečítali. Myšlienky treba pretransformovať na konkrétne činy a preto sa snažím všetko “zaujímavé” čo sa dozviem alebo zažijem pretransformovať do podoby článku. V ňom si kľúčové časti “zaujímavých” myšlienok naozaj uvedomím a hlavne, viem ich potom premeniť na činy.


Prečo si sa vlastne rozhodol písať o tejto téme?

Ďakujem za túto otázku :) Príbeh, ako som sa dostal k písania blogu je celkom zábavný. Kedysi dávno (v roku 2007) som sa totiž snažil získať prácu v reklamnej agentúre ako copywriter. Niekde som vtedy čítal, že ak chce byť človek fakt dobrý v písaní, mal by jednoducho začať písať. Takže som túto múdru radu poslúchol, zaregistroval si doménu www.timemanagement.sk a začal písať o osobnom rozvoji a produktivite práce. Čim viac som toho napísal, tým viac ma to bavilo a tým viac sa snáď aj zlepšoval môj písomný prejav. Pár rokov neskôr síce nemám job v reklamke, ale zato sa môj blog stal v oblasti osobného rozvoja pojmom a v podstate môže za všetky pracovné ponuky, ktoré som za posledných 5 rokov dostal.

Ako vnímaš konkurenciu? V čom je TimeManagement.sk iný? 

Snažím sa písať jednoducho a na rovinu. Nemám veľmi rád “klasické” motivačné stránky. Nemám rád príbehy o tom, ako pracovali milionári začiatkom 20. storočia. Nemyslím si, že rozprávky o rozprávkovo bohatých ľuďoch môžu v dnešnej dobe človeku naozaj pomôcť. Samozrejme, niekoho to možno motivuje, ale mňa nie... Preto píšem o konkrétnych riešeniach a jednoduchých praktických postupoch ako zmeniť pracovné návyky alebo riadiť sám seba.

Akou formou propaguješ TimeManagement.sk?

V podstate nevyužívam žiadne platené nástroje. Dokonca sa ani nejak extra nesústredím na Twitter, Facebook alebo Pozrisi.sk. Môžno práve preto, mám z týchto zdrojov najväčšiu návštevnosť. Netlačím ľudí do toho, aby ma zdieľali. Pod článkom mám jedno tlačítko pre tri najvýznamnejšie sociálne siete a ak ľudia chcú, kliknú. Ak nie, nevadí... Každopádne musím priznať, že sa veľmi teším z toho, že všetky moje posledné články dosiahli nad 100 lajkov na Facebooku, čo je nielen na Slovenské pomery pomerne dosť :)

Ako vidíš v budúcnosti TimeManagement.sk

Toto by som si rád nechal pre seba. Každopádne sa návštevníci môjho blogu majú na čo tešiť a tí, čo odoberajú newsletter, mnoho o mojich plánoch tušia už dnes :)

Čomu sa venuješ vo svojom živote mimo TimeManagement.sk

Živím sa skoro presne tým, o čom píšem na blogu. Pracujem ako konzultant a lektor pre slovenské a české spoločnosti. V Českej republike som študoval vysokú školu a následne tam pár rokov pracoval. Dobre poznám obe “naše” krajiny a preto si môžem dovoliť byť takýto “medzinárodný” :)

Školím hlavne time management resp. sebariadenie, obchodné zručnosti a v poslednej dobe aj online marketing. Tiež mám niekoľko klientov ako kouč, kde využívam svoje poznatky z ročného výcviku Systemického koučingu a dvojročného výcviku Gestalt psychoterapie v pracovnom a osobnom kontexte.


Moja práca je súčasne moja najväčšia záľuba. Okrem toho veľmi rád cestujem, spoznávam nové krajiny a nových ľudí. Zatiaľ ma bavia skôr mestá typu Londýn, Miláno, Amsterdam, Viedeň, Madrid atď. ako dovolenka pri mori. Pri mori som sa vždy nudil, ale v meste si človek vždy nejakú zábavu nájde.

Mimochodom, asi najzaujímavejší zážitok z mojich zahraničných ciest bola otázka na 17. november. Viac krát sa mi stalo, že sa ma ľudia pýtali, prečo tento deň vlastne neoslavujeme. “Je to najvýznamnejší deň Vašej histórie, nie?”, pýtali sa ma. Nuž nevedel som vysvetliť, ako je možné, že niektorí ľudia by boli radšej, keby nikdy nenastal...

Keďže sa venuješ téme time managementu, predpokladám že máš toho dosť prečítaného. Uveď prosím nejakú knihu, ktorá ťa fakt dostala...

Úvod do neštěstí - Paul Watzlawick

Ťažko túto knihu opísať pár vetami. Povedzme, že je to moja “Biblia”, ktorá mi v mnohom pomohla. Sú tu výborne popísané klasické patologické vzorce chovania väčšinovej spoločnosti. Kniha Vám pômôže uvedomiť si, prečo sa máte tak, ako sa máte a ak dokážete čítať medzi riadkami, ponúkne Vám aj riešenie...

alebo kniha The Power of Less - Leo Babauta

Ako dlho funguje Timemanagement.sk:

Prvý článok som napísal v decembri 2007

Počet článkov:

Tych kvalitnejších je povedzem 40 :)

Najčítanejší článok:

Ťažko povedať, pretože kvalitu článku nehodnotím počtom videní, ale skôr počtom komentárov a počtom zdieľaní na sociálnych sieťach. Z tých novších je to asi tento: 

Sociálne siete: 





Počet ľudí registrovaných v newsletteri:

viac ako 350

2 komentáre:

  1. Poznám stránku Martina Mikulu. Som jeden, komu chodí newsletter. Jeho stránka patrí medzi najlepšie v obore.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Andrej (nie Martin :D) sa určite poteší z konštatovania že tvorí tak dobrý obsah. Vďaka :)

      Odstrániť