Ako na email podľa Kawasakiho

Naučiť sa používať email nie je nič zložité. Naučiť sa používať email správne je druhá vec (tiež nič zložité). Ja osobne som len nedávno zistil čo je to BCC. Donedávna som ani len nemal podpis v pätičke emailu. 

Dajme si záležať na predmete a mene odosielateľa.
Snažme sa vytvoriť taký predmet, z ktorého bude patrné, že sa nejedná o spam. Napríklad "Tešilo ma stretnúť ťa v KE" alebo "Zaujal ma tvoj článok" ma rozhodne väčšiu šancu než "Knihy lacno" alebo "Zvýšte svoj predaj"


Odpovedajme do 24 hodín.
Kawasaki tvrdí, že dostupnosť je veľkým faktorom pre vytvorenie kontaktu. Mali by sme preto odpovedať ešte v dobe, keď je email ešte aktuálny. Správy, ktoré sa nachádzajú na na druhej a ďalšej stránke inboxu, bývajú často zabudnuté. 

Nepíšme celý text veľkými písmenami. 
Takýto text sa nečíta vôbec dobre a považuje sa za "kričiaci" na adresáta. Takýto email, vypovedá o našej  bezradnosti. 

Píšme jasne a stručne. 
Poďte rovno k veci! Ideálna dĺžka emailu je 5 viet a menej. Pokiaľ sa nedokážeme vyjadriť v piatich vetách, potom nemáme čo povedať. Používajme jednoduchý text, nie HTML. 

Pre email určený veľkej skupine používajme skryté kópie (BCC).
Obecne platí, že čím viac ľuďom posielame jeden email, tým menej ľudí odpovie. Najprv by sme sa teda mali zamyslieť, či skutočne všetci adresáti tento email potrebujú a potom vložíme ich adresu do políčka BCC, čo by sme mali robiť vždy, keď posielame email viac ľuďom.

Používajme pätičku s podpisom.
Emailový "podpis" je nejaký ten riadok textu, ktorý náš emailový software automaticky pridá na konci každej správy. Dobrý podpis podľa Kawasakiho obsahuje naše meno, organizáciu, štandardnú poštovú adresu a adresu nášho webu. 


Neposielajme niečo len preto, lebo nám to príde vtipné.
Existuje veľká pravdepodobnosť, že to náš adresát dostal už desaťkrát predtým. Pokiaľ sami prídeme s niečím zábavným, tak prečo nie. 

(zdroj:Guy Kawasaki a jeho kniha "Umění rozjezdu" kapitola 9, "Umění budovat značku")