Ako som skoncoval s ponocovaním

S ponocovaním som sa trápil roky! Môj problém s nespavosťou som si začal uvedomovať zrejme už na strednej škole. Ako čas plynul, tak sa moja nespavosť zdokonaľovala až do štádia keď som nedokázal zaspať ani o 6:00 ráno. Predstavte si štádium nespavosti, keď dokážete byť hore celú noc a ráno zaspíte. Zobudíte sa na obed a opäť ťaháte nočnú!
 
Skoncovať s ponocovaním som sa pokúšal už niekoľko krát no bezúspešne. Zmena prišla až v novom roku 2013. Prevedenie bolo tak trocha drastické no efektívne. Po prebdenej noci som sa rozhodol neísť vôbec spať a prežiť deň ako obvykle. Čiže som nespal 2 dni!

K večer to už bolo pekne kritické. Nebolo ani deväť hodín večer a ja som odpadol do postele. Keď som sa  zobudil tak bolo ráno! Bolo asi sedem hodín. Rozhodol som sa toto skoré vstávanie maximálne využiť a ihneď po raňajkách a šálke čaju som sa pustil do práce. Na obed som mal dokončenú prácu, ktorú zvyčajne spravím až večer alebo v noci. 

Vďaka skorému rannému budeniu mám nie len viac času, skôr dokončujem prácu ale cítim sa naozaj skvelo. Nevynechávam raňajky a večeriam najneskôr o šiestej večer. Chodievam spávať pravidelne o 22:00 a zobúdzam sa od od 5:00, no najneskôr o 7:00 ráno. Tiež sa mi vrátil chuť do jedla a na prácu sa ozaj teším. 

Dôvody mojej nespavosť, keďže začali už dávno a trvali niekoľko rokov dodnes nepoznám. Pravdu povediac ma dnes už ani nezaujímajú. Konečne si užívam ranné vstávanie a snažím sa ho naplno využiť.

Ako ste na tom vy? Ponocujete alebo ste ranné vtáča?

18 komentárov:

  1. Ja som zvykol bývať hore do tej 3-4, výnimočne do piatej a zobúdzal som sa na obed, či o jednej. Zhodou okolností som s tým tiež teraz na nový rok skoncoval, aj keď iným spôsobom, ale tiež veľmi efektívnym (NLPzmena návykov).

    Predtým som bol lenivý, necvičil som, celý deň som preležal v posteli. Na večer som zhltol jedno jedlo AKA McDonalds a nechcelo sa mi v noci ísť spať.

    Teraz som na diete, jem 6-8x denne, vstávam o 7-8 ráno, skoro každý deň som v posilke a o nejakej desiatej večer sa mi už chce chodiť spávať.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nemyslím že jediný dôvod prečo som skončil s ponocovaním je fakt že som nespal deň-noc-deň. Určite zohralo svoju úlohu aj to že som svoju myseľ tak trocha "naprogramoval". Taktiež hraje svoju úlohu maximálne využívanie skorého zobúdzania sa na prácu a v neposlednom rade moja radosť z tohto nového návyku:D

      Taktiež som si všimol že som začal častejšie jesť ako kedysi. Dúfam že sa to nepodpíše na mojej váhe :D ale keď som videl tvoje fotografie na fb tak ma to inšpirovalo k tomu aby som začal niečo robiť aj s postavou!

      Odstrániť
  2. Tiez od noveho roku vstavam rano, vacsinou medzi 7-9.

    Po silvestri som vstal skor, lebo som bol smadny a nejako som ostal hore. Ale aj take 2 dni bez spanku na vyrovnanie rezimu (den-noc) poznam :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som to skúšal už viac krát ale zvyčajne som to nevydržal a zhruba na obed som vždy zaspal. Tento krát mi to ale vyšlo a zatiaľ to funguje veľmi dobre.

      Odstrániť
    2. Mne to, že vydržím hore aj 48 hodín funguje len vtedy ak niečo robím, teda keď som do niečoho zabratý natoľko, že nevnímam čas. Taký flow efekt.

      PS: nastav si slovenský čas na stránke

      Odstrániť
    3. Vďaka za upozornenie s časom. Už sa stalo

      Odstrániť
  3. Trápila Ťa nespavosť roky a to Ťa nenapadlo skôr, že stačí potiahnuť dva dni a je z Teba ranné vtáča?
    Ja teraz vstávam kus neskôr ako obvykle, ale do tej desiatej som hore a pred polnocou zvyčajne v posteli.
    Teraz, keď sú krátke dni a ráno tma, nejak sa mi moc nechce vstávať vo svojom čase 05:50. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Už som to skúšal viac krát. Zvyčajne som to nevydržal a zaspal som počas nasledujúceho dňa niekedy na obed. Večer som sa zobudil a bol som tak kde som byť nechcel.

      Skúšal som všeličo možné ale nič nezaberalo. Niečo fungoval len zopár dní no aj keď to fungovalo tak som sa trápil. Tento krát mám z toho radosť a užívam si to.

      Vydržať deň noc a ďalší deň byť hore nie je až také jednoduché ako sa môže zdať. A pokiaľ človek nevie to skoré vstávanie využiť maximálne vo svoj prospech a tešiť sa z toho tak mu to zrejme dlho nevydrží.

      Odstrániť
  4. Super, gratulujem Lukáš. To je dobrý návyk.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. tak tento problém ma kopec ľudí. Pochybujem ale že toto je liek na nespavosť. Možno to pomohlo tebe ale väčšine ľudí to zrejme nepomôže. Ale držím palce aby to vydržalo čo najdlhšie po prípade aby si už pri tvojom novom režime ostal navždy

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem a určite sa o to budem snažiť. Netvrdil som že ide o liek na nespavosť. To vynechanie jednej noci je len systém ako ľahšie nabehnúť na správny režim.

      Odstrániť
  6. Presne toto isté sme spravili aj my s manželom. Taktiež sme sa dostali do štádia, že sme vstávali o 4-5 p.m. a spávať chodili ráno o šiestej, niekedy až o ôsmej. A na nový rok sme si povedalo dosť a ostali dva dni hore - plán bol taký, že musíme stále niečo robiť, aby sme nezaspali, tak sme si boli nakúpiť veci, upratovali sme, povybavovali veci vo firme a okolo desiatej večer za sekundu zaspali. Odvtedy chodíme spať v noci a ráno vstávame. Takže dobrú noc. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ono je to nakoniec celkom jednoduché riešenie však? Nato aby táto zmena bola dlhodobá je potrebné vykonávať aj ďalšie veci. Možno námet na ďalší článok.

      Každopádne pozdravujem a držím vám s manželom palce :)

      Odstrániť
  7. treba zacat pracovat manualne a poriadne.. v noci lahnes a za 30 sekund o sebe nevies ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja dúfam že pracujem efektívne. Pracoval som aj manuálne kedy som mal 2 práce súčastne no vplyv na moje ponocovanie to nemalo.

      Odstrániť
  8. momentálne som vo fáze zaspávam o 6tej ráno a budím sa na obed a nie a nie sa z toho vymotať...musím asi spraviť rázny krok ako ty...:)

    OdpovedaťOdstrániť