Ako som skoncoval s ponocovaním

S ponocovaním som sa trápil roky! Môj problém s nespavosťou som si začal uvedomovať zrejme už na strednej škole. Ako čas plynul, tak sa moja nespavosť zdokonaľovala až do štádia keď som nedokázal zaspať ani o 6:00 ráno. Predstavte si štádium nespavosti, keď dokážete byť hore celú noc a ráno zaspíte. Zobudíte sa na obed a opäť ťaháte nočnú!
 
Skoncovať s ponocovaním som sa pokúšal už niekoľko krát no bezúspešne. Zmena prišla až v novom roku 2013. Prevedenie bolo tak trocha drastické no efektívne. Po prebdenej noci som sa rozhodol neísť vôbec spať a prežiť deň ako obvykle. Čiže som nespal 2 dni!

K večer to už bolo pekne kritické. Nebolo ani deväť hodín večer a ja som odpadol do postele. Keď som sa  zobudil tak bolo ráno! Bolo asi sedem hodín. Rozhodol som sa toto skoré vstávanie maximálne využiť a ihneď po raňajkách a šálke čaju som sa pustil do práce. Na obed som mal dokončenú prácu, ktorú zvyčajne spravím až večer alebo v noci. 

Vďaka skorému rannému budeniu mám nie len viac času, skôr dokončujem prácu ale cítim sa naozaj skvelo. Nevynechávam raňajky a večeriam najneskôr o šiestej večer. Chodievam spávať pravidelne o 22:00 a zobúdzam sa od od 5:00, no najneskôr o 7:00 ráno. Tiež sa mi vrátil chuť do jedla a na prácu sa ozaj teším. 

Dôvody mojej nespavosť, keďže začali už dávno a trvali niekoľko rokov dodnes nepoznám. Pravdu povediac ma dnes už ani nezaujímajú. Konečne si užívam ranné vstávanie a snažím sa ho naplno využiť.

Ako ste na tom vy? Ponocujete alebo ste ranné vtáča?