Sociálna sieť na zdieľanie mikro-videí sa volá Vine

Snáď som to pri slovnom spojení mikro-videá neprehnal ale reč bude o videách dlhých minimálne 3 a najviac 6 sekúnd! Ide o relatívne novú sociálnu sieť na zdieľanie a prezeranie videí. 24. januára 2014 sieť Vine oslávila svoje prvé narodeniny. Ako príklad by som uviedol sieť YouTube s prívlastkom minimalistický.


Vine na zdieľanie videí

Sociálna sieť Vine je čistokrvná minimalistická sociálna sieť. Vine sa totiž v pohode zaobíde bez klasickej webstránky (aj tu som už objavil) a je teda len vo verzii pre mobilné zariadenia (iOS, Android, Windows). Za zrodom stoja ľudia do Twitter-u (alebo to twitter len kúpil?) a sociálna sieť Twitter je tiež známa obmedzeným množstvom znakov v jednom príspevku a to na 140 znakov. Vine ide ešte ďalej a napríklad prehrávanie videí sa musí zaobísť bez tlačidla PLAY :)

Videá sa teda spúšťajú automaticky a stále dookola. Možno to teraz vyzerá chaoticky, no treba to vyskúšať. Je to jednoduchšie ako prezerať video na Vimeo alebo YouTube.

Vyzerá to tak, že ak chcete vytvoriť úspešnú sociálnu sieť, stačí osekať totálne všetko čo sa osekať dá. Zamerať sa na jeden druh príspevkov. Vyhoďte web alebo dokonca dajte možnosť užívateľom pozrieť si príspevok iba jeden jediný krát (aj to na 10 sekúnd) ako to spravil Snapchat.
"Je mi jasné, že mladých používateľov Facebooku ubúda. Je to úplne logické. Ak ste teenager, mali by ste byť v dnešnej dobe na Snapchate, Vine alebo Whispers of the world."

Gary to možno napísal múdro a dáva nám to celé zmysel, no Vine nie je len o mladých. Ja osobne som to nečakal, no na Vine nájdeme aj oficiálny kanál Bieleho Domu - White House Video (viac než 37000 followerov). Nejde ani o žiadnu výnimku či výstrelok. Nájdete tu celú kategóriu News a Politics


Natočiť 3 až 6 sekundové video a zároveň ním niečo povedať svetu nemusí byť až taká hračka. Na Vine ale nájdete profíkov, ktorím takúto vec určite zvládajú. Veď sa presvedčte :)

Pokiaľ používate sieť Vine, dajte mi vedieť v komentároch a napíšte o nej viac ak som niečo podstatné vynechal. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára