Je zaujímavé čítať dôvody, prečo zákazník ruší objednávku. Zhruba v 90% prípadoch ide o dôvod, keď zákazník bol obdarovaný rovnakým tovarom od svojho partnera (dosť pravdepodobná možnosť pokiaľ ide o knihy). Len v jednom konkrétnom prípade zákazník priznal, že nášiel lepšiu ponuku a preto objednávku ruší.
Stavajú sa aj zvláštne prípady. Napríklad keď eshop oznámi zákazníkovi, že objednávka prebehla neúspešne. Niečo také totiž nie je možné. Buď vám eshop oznámi, že objednávka prebehla úspešne a odošle automatický email o tom čo ste si objednali alebo sa proste nič neudeje. Žiaden email nebude zákazníkovi doručený a ani vy ako prevádzkovateľ eshopu nebudete tušiť nič o nepodarenej objednávke (toto je prípad konkrétneho eshopu).
Nedávno sa stala úsmevná vec. Zákazník si objednal 2x v priebehu niekoľkých minút tú istú knihu. Len aby som predišiel zbytočným komplikáciám, tak som sa snažil kontaktovať zákazníka aby potvrdil objednávku. Zrejme som narazil na dosť nervózneho zákazníka.
"Dobrý deň, Dnes ste si objednala 2x knihu Nevoďte firmu za ručičku chcem len potvrdiť počet kusov s pozdravom Lukáš Mikulaško, prevádzkovateľ upbook.sk"
reakcia na môj komentár :D
"Dobry deň, nikoho nevodim za nos vyprosim si takyto komentar.Vaša stránka vodi za nos mna ak uvadza že objednavka prebehla neuspešne"
Takýto komentár už nestál za moju reakciu. Je možné, že zákazník bol práve v zlom psychickom rozpoložení alebo ma niekto problém priznať si "chybu."
To či je pravda, že zákazník našiel lepšiu ponuku a objednal si tovar následne inde alebo tovar skutočne dostal do daru od svojho partnera je úplne jedno. Možné sú obe možnosti. Jedno je ale isté. Partneri zákazníkov upbook.sk nakupujú výlučne u konkurencie alebo možnosť vyhovoriť sa na partnera je podstatne jednoduchšia ako priznať predajcovi, že našiel lepšiu cenovú ponuku.
Našťastie s takými to prípadmi sa nestretávam často. Ide skutočne o zriedkavú záležitosť. A je vždy lepšie keď vám zákazník oznámi zrušenie objednávky vopred emailom alebo telefonicky, než by ste to mali zistiť až keď vám pošta alebo kuriér vráti tovar s odôvodnením, že zákazník si nevyzdvihol tovar v stanovenej lehote.
Možno si mnoho ľudí povie že nemá zmyslel písať email o zrušení objednávky. Stačí, že si tovar neprevezme a ten sa v poriadku vráti eshopu. Treba si ale uvedomiť, že prevádzkovateľovi vznikajú náklady spojené s poštovným a balným.
Vážim si preto každého zákazníka aj keď objednávku stornuje, no vopred to oznámi emailom. Zaujímalo by ma aké dôvody uvádzajú zákazníci pri inom druhu tovaru ako knihy.
Možno si mnoho ľudí povie že nemá zmyslel písať email o zrušení objednávky. Stačí, že si tovar neprevezme a ten sa v poriadku vráti eshopu. Treba si ale uvedomiť, že prevádzkovateľovi vznikajú náklady spojené s poštovným a balným.
Vážim si preto každého zákazníka aj keď objednávku stornuje, no vopred to oznámi emailom. Zaujímalo by ma aké dôvody uvádzajú zákazníci pri inom druhu tovaru ako knihy.
Lukáš super článok. Toto isté sa stáva aj mne a aj ľuďom, ktorých školím v rámci kurzov o predajných technikách. Takže nie si v tom sám :)
OdpovedaťOdstrániťJe to spôsobené tým, že ľudia jednoducho nevedia povedať do oči nie, asi sú málo asertívny, tak si vymýšlajú rôzne výhovorky. Snáď sa raz ako ľudia zmení...
Ako bývalí predajca som to v priamom predaji zažil veľa krát.
OdstrániťĽudia nie len že nevedia povedať nie do očí ale taktiež majú problém vyjadriť sa záporne formou emailu. A pritom by to malo byť úplne normálne v konkurenčnom prostredí oznámiť že som našiel lepšiu ponuku.
Taktiež by som zvládol objektívnu kritiku od "zákazníkov", ktorí tovar objednali a zároveň objednávku stornovali. Aké boli dôvody a čo ma predajca zmeniť aby sa to viac krát nestalo. Odvaha byť úprimným by určite pomohla jednej aj druhej strane