Kto je to Samuel Schlarmann
Samuel Schlarmann sa narodil 2.júla 1989 v Nitre. Vyštudoval strednú priemyselnú školu stavebnú v Nitre. Počas štúdia strávil rok na Lehigh senior high school na Floride a rok na gymnáziu v Nemecku. Na strednej škole sa umiestnil s projektom nízkonákladových hotelov na 5. mieste v celoslovenskej stredoškolskej odbornej činnosti. Dva roky pracoval vo firme Mediahaus s.r.o. V súčastnosti študuje na Ekonomickej univerzite vo Viedni a externe na Vysokej škole ekonómie a manažmentu verejnej správy v Bratislave.
V roku 2011 sa začal venovať aktivitám na internete. Založil internetový portál stretni.sk a firmu NetBau s.r.o. Špecializuje sa na internetový marketing a PR, so zameraním na sociálne siete a virálny marketing. Okrem toho pripravuje a rozvíja niekoľko ďalších internetových projektov.
V roku 2011 sa začal venovať aktivitám na internete. Založil internetový portál stretni.sk a firmu NetBau s.r.o. Špecializuje sa na internetový marketing a PR, so zameraním na sociálne siete a virálny marketing. Okrem toho pripravuje a rozvíja niekoľko ďalších internetových projektov.
Skús mi v krátkosti vysvetliť čomu sa portál stretni.sk venuje a načo slúži
Stretni.sk, ako názov napovedá - stretni nových ľudí, je seriózna internetová zoznamka pre ľudí od 18 rokov, ktorí to myslia so zoznamovaním vážne. Ako prvá na Slovensku poskytuje tri druhy zoznámenia – profesné, záujmové a partnerské. Profesné zoznámenie slúži na spoznanie ľudí z rovnakého oboru alebo profesie. Záujmové je pre tých, ktorí hľadajú niekoho na spoločné záujmy, športy alebo dovolenku.
Partnerské zoznámenie využívajú ľudia, ktorí hľadajú životného partnera. Prináša niekoľko inovatívnych funkcií na uľahčenie zoznamovania a nájdenie ideálneho partnera/-ky. Ako napríklad náhodník - najľahší spôsob ako s niekym nadviazať komunikáciu alebo osobnostný profil – dotazník zostavený psychológmi, vďaka ktorému systém počíta zhody partnerov. Na Stretni.sk sa doteraz registrovalo viac ako 13 000 ľudí.
Partnerské zoznámenie využívajú ľudia, ktorí hľadajú životného partnera. Prináša niekoľko inovatívnych funkcií na uľahčenie zoznamovania a nájdenie ideálneho partnera/-ky. Ako napríklad náhodník - najľahší spôsob ako s niekym nadviazať komunikáciu alebo osobnostný profil – dotazník zostavený psychológmi, vďaka ktorému systém počíta zhody partnerov. Na Stretni.sk sa doteraz registrovalo viac ako 13 000 ľudí.
Prečo si sa rozhodol venovať tejto téme?
Vzhľadom na to, že na Slovensku nebola seriózna partnerská internetová zoznamka a ani možnosti profesného a záujmového zoznámenia. Okrem toho ma osobne zaujíma a baví problematika parterského zoznamovania muža a ženy :-)
Je to pre teba fulltime biznis alebo len bokovka?
Stretni.sk si momentálne už nevyžaduje toľko času ako na začiatku. Ale celkovo mojim internetovým aktivitám sa venujem overfulltime a kvôli škole cez týždeň musím pracovať aj soboty a nedele. Ale zatiaľ mi to neprekáža, lebo robím to, čo ma baví.
Ako si predstavuješ stretni.sk do budúcna?
Internetový biznis a marketing je veľmi rýchlo sa meniaci odbor. Preto je nevyhnutné neustále sledovať nové trendy a vzdelávať sa. Vzhľadom na to sa základný marketingový plán a plán rozvoja výrazne menil. Čoskoro plánujeme spustiť nový model, ktorý by mal výrazne posilniť Stretni.sk. Konkretizovať ešte nechcem :-)
Zarába to?
Budovanie socialnej siete je veľmi náročné a dlhé. Stretni.sk je dlhodobá investícia, ktorá nadobudne výraznejšiu hodnotu až po troch až siedmych rokoch. Vyžaduje si nemalé náklady na prevádzku serverov, marketing, správu a rozvoj. V súčastnosti je bilancia Stretni.sk na nule.
Ako propaguješ portál stretni.sk.
Aké marketingové nástroje využívaš?
Aké marketingové nástroje využívaš?
Doteraz sme využívali must-have marketingové nástroje - optimalizácia pre vyhľadávače a PPC. Budujeme tiež internetové PR. V blízkej budúcnosti plánuje spustiť ďalší marketingový kanál, o ktorom je teraz ešte predčasné hovoriť. Vždy sa však snažíme pri marketingu investovať tak, aby za čo najmenej peňazí bolo čo najviac muziky a všetky nástroje boli najefektívnejšie nastavené.
Priamo Stretni.sk za konkurenciu nepovažujem vzhľadom na to, že máme rozdielne cieľové skupiny. Stretni.sk je len pre ľudí od 18 rokov a naša cieľová skupina je od cca 22 rokov v partnerskom zoznamovaní. Ľudia, ktorí hľadajú seriózne zoznamovanie a životnú lásku.
Čítaš knihy? Ktorá kniha ťa ovplyvnila alebo ťa nejako inšpirovala v tvojom podnikaní?
Čítam najviac o internetovom marketingu a podobných veciach. A to najmä na blogoch, lebo v internetovom marketingu, kniha, ktorá je viac ako pol roka, rok stará, tak už je zastaralá. Ale teraz mám rozčítaného aj Steva Jobsa a knihu o zakladateľoch Google. Keď zaspomínam do minulosti, tak najlepšia dejová kniha sa mi páčila The fourth estate od Jeffrey Archer.
Nepamätám si presne, či ma niektorá kniha ovplyvnila alebo inšpirovala, ale najväčšiu myšlienku a heslo som si zobral z knihy Donalda Trumpa – Never give up, čiže nikdy sa nevzdávaj. Kniha rozpráva o tom, že nikdy sa nesmiete vzdať a úspech príde.
Nepamätám si presne, či ma niektorá kniha ovplyvnila alebo inšpirovala, ale najväčšiu myšlienku a heslo som si zobral z knihy Donalda Trumpa – Never give up, čiže nikdy sa nevzdávaj. Kniha rozpráva o tom, že nikdy sa nesmiete vzdať a úspech príde.
Máš popri svojich online projektoch a štúdiu čas aj na trávenie voľného času?
Ja si stále hovorím, že už len tento projekt dokončím a budem si užívať voľný čas. Ale keďže sa chcem chopiť skoro každej príležitostí, tak ten voľný čas nenastáva :-) Ale tak na priateľku a „resety“ s kamarátmi si nájdem čas :-)
Poďme trocha k čislam a štatistikám
Ako dlho funguje stretni.sk
Prototyp bol spustený 23.12.2011, alfa verzia v marci, plná beta verzia so všetkými funkciami v auguste 2012.
Aká je denná návštevnosť (UIP)
Toto je veľmi závislé od promo akcií. Keby neberieme do úvahy promo marketingové akcie a návštevnosti z nich, tak máme približne 30 000 unikov/ľudí mesačne. Promo akcie ale vedia veľmi dobre podporiť nielen Stretni.sk, ale hlavne magazin Stretni.sk.
Koľko ľudí je momentálne registrovaných na stretni.sk
Momentálne viac ako 13 000.
To sú veľmi slušné čísla. Ja ti ďakujem za rozhovor a prejem veľa úspechov teba aj tvojím biznis projektom!
To sú veľmi slušné čísla. Ja ti ďakujem za rozhovor a prejem veľa úspechov teba aj tvojím biznis projektom!
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára