Poskytnúť kvalitné služby nie je žiadna hračka!

Už je to nejaká doba, čo prevádzkujem online kníhkupectvo upbook.sk. Za tú dobu som spoznal kopec ľudí a naučil som sa mnoho vecí nie len o biznise. Prišiel ale čas priznať si jednu dôležitú vec. Poskytnúť kvalitnú službu zákazníkom nie je žiadna hračka! Pravdu povediac dokážem nemám problém s návštevnosťou. Dokážem predať produkt. No bohužiaľ nie som schopný poskytnúť tak kvalitnú službu ako by som si ja sám predstavoval. Občas mi to dajú najavo aj samotný zákazníci. Momentálne ma trápia 2 veci:

  • dlhá doba dodania v niektorých prípadoch
  • pomalé odpovede na emaily

Ta prvá vec netrápi len mňa, ale hlavne zákazníkov. Riešenie ale nie je až tak jednoduché, ako by som si predstavoval. Vždy to chce nejaký čas, kým sa na nejaké zaujímavé riešenie príde. Začal som si uvedomovať, že pokiaľ bude biznis stáť na mne, tak nikdy nebude tak dobrý a veľký ako by som chcel. 

Rozhodol som sa teda delegovať určité veci na inú osobu. Balenie kníh, faktúry, chodenie na poštu už rieši ďalšia osoba. Postupne budem delegovať ďalšie činnosti a ja sa tak budem môcť venovať iným a hlavne dôležitejším veciam. Napríklad tomu, ako skvalitniť služby zákazníkom. 

Viem si predstaviť, že o rok bude upbook.sk mať vlastný priestor - kanceláriu, a jedného full time zamestnanca (možno dvoch) Predsa len moje kníhkupectvo už trocha povyrástlo a zaslúžilo by si nejakú kanceláriu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára