Po škole sa staňte obchodníkom

Uvažujete čo po škole? Momentálne ani absolventi vysokých škôl nemajú na ružiach ustlané. Problémov je hneď niekoľko. Samotná ekonomická situácia nie je najlepšia, naše školstvo je na tom horšie než zle. V neposlednom rade je chyba aj v študentoch. Študentom chýba jedna veľmi dôležitá vec. Je to schopnosť predať sa! Túto schopnosť Vás ale nenaučia na žiadnej vysokej škole.

Naša schopnosť predať samých seba môže mať vplyv nie len pri hľadaní zamestnania ale aj na úspech v celom našom živote. Ako to, že niekto túto schopnosť má a niekto nie?

Mám jedno riešenie. Nie je to žiadna úvaha alebo môj výmysel. Ja sám som tento proces absolvoval a dovolím si dnes tvrdiť, že to bolo veľmi dobré životné rozhodnutie. Stal som sa obchodníkom!

Každý obchodník v prvom rade musí vedieť predať sám seba. Až potom môže uspieť v predaji ponúkaného produktu. Schopnosť predať sám seba je na nezaplatenie. Možno aj preto sú obchodníci najlepšie platenými ľuďmi na pracovnom trhu. Každá firma potrebuje dobrého obchodník - každá firma potrebuje predávať!
"Schopnosť vychádzať s ľuďmi je rovnako predajná komodita ako cukor či káva. A za túto schopnosť zaplatím viac než za ktorúkoľvek inú pod slnkom."
J. D. Rockefeller

Nemusíte sa stať skvelým obchodníkom preto aby ste boli v živote úspešní. Niekedy stačí osvojiť si zopár návykov, ktoré vám môžu zmeniť život. Viesť rozhovor s rôznymi typmi ľudí, naučíte sa telefonovať, osloviť ľudí prostredníctvom emailu... Aj tieto možno na prvý pohľad nepodstatné znalosti môžu rozhodnúť o tom ako úspešným sa stanete.

Nestal som sa najlepším obchodníkom. Žiadnu dieru do sveta obchodu som nespravil. Ako priemerný obchodník som si ale osvojil určité návyky, ktoré dnes s radosťou využívam a pochvaľujem si ich. Poznať reč tela môže pôsobiť ako bezvýznamná schopnosť, no iba v tedy, ak ju neovládate alebo neviete ako ju využiť. To isté platí o telefonovaní, predstavení sa, podaní ruky, oslovení zákazníka alebo klienta.

Prodávat je lidské
Výborná správa je, že to vy robíte pohovor a rozhodujete sa, kto sa stane vaším lídrom. Necháte sa pozvať na kávičku alebo čaj. Po prípade navštívite kanceláriu a necháte si kávu pripraviť :) Odpoviete na zopár otázok, možno vyplníte test, následne kladiete otázky vy. Je dôležité si poctivo vyberať. Vy tu prácu môžte mať relatívne istú no vyberáte si hlavne vy. 

To vy hľadáte toho správneho "zamestnávateľa" a svojho budúceho lídra, ktorý vás naučí osvojiť si návyky obchodníka. Čím viac otázok položíte, tím viac sa dozviete a vaše hľadanie a výber bude o to úspešnejší.

Dôležité je vybrať si službu alebo produkt, ktorému skutočne veríte a považujete ho za užitočný pre spoločnosť. A môžte sa pustiť do práce - môžte začať predávať.

Rád by som vedel aký máte názor na obchodíkov? Pracujete alebo ste pracovali ako obchodník? Alebo je táto práca niečo, čo by ste nikdy nerobili?

Pokiaľ vás zaujíma svet obchodu a chcete sa naučiť ako predávať, tak vám odporúčam pozrieť sa na blog predajnetechniky.sk alebo mlm.upbook.sk

1 komentár:

  1. Dobrým obchodníkom sa podľa mňa dokáže stať každý. Nie je to niečo s čím sa musíte narodiť. Je to len veľké množstvo techník, fráz, trikov a v neposlednom rade musíte myslieť a veriť si na 110%. Mám za sebou len 1 dôležité obchodné stretnutie kde som som predával svoje schopnosti. a celkom ma to začalo baviť, hlavne ten pocit keď obchod dopadne výborne. Pekný článok ďakujem.

    OdpovedaťOdstrániť