Prečo neignorovať twitter

Pri čítaní Garyho kníhy Roztoč to! som žasol akú obrovskú marketingovú silu ma twitter.
"V decembri 2008 keď som zadarmo ponúkal sprostredkovanie bezplatnej dodávky tovaru z Winelibrary.com, som minul 7500 dolárov na tri marketingovo-reklamné média: na bilboard strategicky umiestnený na New Jersey Turnpike (jedna z najfrekventovanejších mýtnych diaľnich v USA), na direct mail a rádio. Bilbord priniesol 170 objednávok. Rozhlasová kampaň asi 240. Cez direct mail sme ich dostali niečo cez 300. Cez Twitter som tiež ponúkol sprostredkovanie bezplatnej dodávky tovaru, a v priebehu štyridsiatich ôsmich hodín som dostal 17 000 objednávok."
Treba si uvedomiť že slovenský používateľ nemá veľkú šancu získať 17 000 objednávok. Twitter je v porovnaní s facebookom na slovensku ešte stále v plienkach. Práve preto ale má význam stať sa jeho súčasťou. Oproti facebooku ma twitter stále veľký potenciál na rast počtu užívateľov. 
"Amanda Palmer (speváčka skupiny The Dresden Dolls), často využíva Twitter. Keď je na cestách, rýchlo a veľmi spontánne dá tatko dohromady skupinu fanúšikov, možno aj neprajníkov. Raz ráno v Las Angeles potajomky tweetla do svojho okruhu správu, že tam bude mať koncert. O päť hodín  neskôr sa v istom obchodnom dome , kde hrala na klavíri, objavilo asi 350 ľudí"

Pokiaľ ste umelec alebo rocková "hviezda" a nemyslím spoza hraníc ale práve na slovensku prečo nemať popri facebook fan page profil na twitteri?
"Naraz som pri hľadaní voľného pracovného miesta zistil, že isté pozície ani neboli oficiálne oznamované. Nie je to úžasné? Twitter umožňuje prejaviť záujem a získať pracovnú príležitosť skôr, ako sa zverejní (oficiálne)! To je, ako mať priateľa a dostať cez neho informáciu priamo od firmy, ktorá potrebuje niekoho, ako ste vy!"
Na twitteri si môžte nájsť aj prácu. Nie žeby som ju ja sám našiel ale sám som ju prostredníctvom twitteru zadával hneď niekoľko krát. Najprv som hľadal ľudí na písanie recenzií na knihy o investované a tradingu. Neskôr to bola práca pre ľudí čo píšu články o investovaní pre blog investicneportfolio.info naposledy som hľadal ľudí na knižné videorecenzie pre kníhkupectvo upbook.sk.

Všetky tie výhody ktoré poskytuje twitter v anglicky hovoriacich krajinách môžu využívať aj my, užívatelia slovenského internetu. Nepochybne v menšom merítku ale prečo aj túto možnosť nevyužiť.

Na záver by som vám chcel predstaviť knihu o marketingu na twitteri ktorú napísal slovenský autor Peter Murár. knihu ktorá je určená práve slovenskému užívateľovi twitteru.


Táto kniha je pre vás užitočná, ak potrebujete:

• zvládnuť základnú terminológiu
• rozšíriť tweety o fotografie a video
• vysvetliť rozdiely oproti Facebooku
• vybrať vhodnú stratégiu
• zhodnotiť úspešnosť vášho tweetovania

(citáty sú použité z kníh Roztoč to! a Nové pravidlá marketingu a PR)

7 komentárov:

  1. Ja používam facebook, g+. Mám konto na tweetri, ale žiadny tweet. Vo svojej knihe "O uspechu" Ivo Toman píše, že je dôležitý aj marketing svojej osoby. Takže rozmýšľam týmto smerom...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ja to vnímam rovnako Rasťo a twitter beriem ako prostriedok na budovanie brand equity či už ako svojej osoby alebo firemnej

    OdpovedaťOdstrániť
  3. s článkom sa dá súhlasiť ale chcel by som o inom. To video kde spieva Amanda Palmer :D Prv som si myslel že je to des! teraz ho pozerám snáď po 10x a je vždy lepšie a lepšie. To je choré :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Twitter je určitě dobré nepřehlížet, ale takový dopad jako v uváděných příkladech samozřejmě ještě dlouho na Slovensku ani v Česku bohužel nezažijeme. Na druhou stranu když se používá chytře, tak se dá využít například k budování základny loajálních zákazníků nebo jako levná alternativy zákaznické linky.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Myslím že takú silu ako ma twitter v USA nezažijeme nikdy! Problémom je práve neporovnateľná veľkosť trhu v USA s Českým alebo Slovenským. Efekt ale môže byť rovnaký (a práve o tom ide) aj keď v podstatne menšom merítku ale to som už spomínal v článku.
    S tvojím komentárom Nogard úplne súhlasím.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. V každom prípade je dobré mať twitterové konto, firmy by ho mali používať ako ďalší komunikačný kanál s klientom. Veľa dokonca aj prestížnych slovenských firiem nemá twitter a najhoršie, že na otázku či majú twitter, odpovedia, že sa o tom ani neuvažuje... Treba ísť s dobou a minimálne mať konto, keď príde boom za nejaké 2-3 roky, určite bude ťažšie dobiehať zameškané... Navyše je to grátis...

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Je zaujímavé čítať, ako Twitter je dôležitý komunikačný kanál. Zrejme v zahraničí. Používam ho tiež pre jednu stránku www.dobreazdrave.cz a len "snívam" o takom pôsobení, ako sa píše o Twitteri v USA. Pritom mám pocit, že to nikto nepoužíva a nikoho to nezaujíma. Zrejem fakt asi o tie dva tri roky....

    OdpovedaťOdstrániť