Nadšenie nestačí, musíte byť dobrý v tom, čo robíte

Mnoho ľudí dnes tlačí do popredia názor, že stačí vášeň k tomu, aby sme boli v podnikaní úspešní. Osobne verím, že žijeme v najúžasnejšej dobe, v akej sme mohli žiť. Podnikať dokážete z domu vďaka pripojeniu na internet. Nepotrebujeme kanceláriu, sekretárku, auto alebo veľkú počiatočnú investíciu. Podnikanie dnes môžte rozbehnúť za pár drobných. A vďaka internetu môžte dnes predávať kdekoľvek na svete 7 dní v týždni.

Bohužiaľ, fakt, že podnikáme ešte nemusí znamenať, že to robíme úspešne. Vášeň a odvaha sú veľmi dôležité, no úspech nám nezaručia. Je to ako s dokumentom Tajomstvo (odporúčam pozrieť). Rhonda Byrne z toho spravila úžasný biznis, kde sa snažila (úspešne) predať myšlienku, že ak si budeme niečo skutočne priať a budeme tomu veriť, tak dosiahneme čokoľvek. Označila to za najväčšie tajomstvo v dejinách.

Zabudla dodať, že len veriť v niečo nestačí. Potom príde ta tvrdá práca, odriekanie, učenie a opäť tvrdá práca. Viem ako tento proces funguje a uvedomujem si aj fakt, že predať myšlienku "želaj si a dostaneš" je podstatne jednoduchšie ako predať myšlienku "makaj, riskuj, uč sa, investuj, makaj..."

Vášeň nestačí, musíte byť ozaj dobrý v tom čo robíte. Presviedčam sa o tom pomerne často. Z jednej strany je tu konkurencia, ktorú môžte ignorovať. Z druhej strany zákazníci (zákazníkov ignorovať neodporúčam) 

Trh nám skôr či neskôr dá pocítiť za čo stojíme. A pokiaľ nebudeme dobrí v tom, čo robíme, nepomôže nám žiadna vášeň či nadšenie. 

Pokiaľ už chceme ísť na trh s čímkoľvek, či je to vlastný infoprodukt, eshop, web alebo chcete podnikať v MLM a chcete uspieť, skúste sa zamyslieť, či ste ozaj dobrý. Skúste sa zamyslieť, či máte čo ponúknuť. Aká je pridaná hodnota, ktorú predávate svojou službou alebo produktom spoločnosti. Aká je vaša chuť učiť sa nové veci? Ako radi na sebe pracujete a aké riziko ste ochotný podstúpiť?

Alebo ste len nadšenec, ktorý to po roku zabalí, lebo ho vyfacka trh!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára