Páči sa vám na facebooku vaša banka? Páči sa vám jej aktivita a spôsob komunikácie? Zapájate sa do súťaží? Alebo patríte medzi ľudí, ktorí svoju banku nemôžu ani cítiť? Dokonca sa môžte aj verejne posťažovať pokiaľ máte pocit, že banka vám neschválila úver alebo hypotéku neprávom. Mne naopak pred časom jedna z bánk poslala USB kľúč, uterák a pero. Stačilo sa zapojiť do súťaže a výhra bola istá. Ako sa snažia predať banky na sociálnej sieti facebook a ako sa to jednotlivým bankám darí?
Registrácia banky Zuno na facebooku prebehla 6. decembra 2010 a k dnešnému dňu sa Zuno banka páči 7.077 ľuďom. Administrátor odpovedá na každú otázku, ktorú položí publikum. Posledná aktualizácia statusu bola 2 dni dozadu. Zuno banku tiež nájdete na twitteri a youtube.
Publikum tvorí k dnešnému dňu 2.587 ľudí momentále o tom hovorí 101 ľudí. Administrátor fb stránky pravidelne odpovedá na otázky z publika. FB stránka Poštovej banky je najobľúbenejšia vo vekovej kategórii 25 až 34 čo je v porovnaní s konkurenciou zrejme najviac. Poštová banka sa na facebooku registrovala 1. februára 2009
mBank je registrovaná na facebooku od 8. októbra 2010. K denšnému dňu sa fb stránka mBank páči 1.956 ľuďom a momentálne 311 o tom hovoria. Fb stránka mBank je najobľúbenejšia vo vekovej skupine od 25 do 34 roční. Na to že ide o "modernú" banku bez poplatkov, obľúbenú hlavne medi mladými by som čakal podstatne väčšie publikum a tiež vyššiu aktivitu publika. Trocha ma šokuje adresa fb stránky.
Takto by to zrejme vyzerať nemalo
http://www.facebook.com/pages/mBanksk/160786563940726?
Pozitívom je ale prístup banky, resp. administrátora k otázkam od ľudí. takmer na každú otázku je krátkom čase podaná odpoveď alebo vysvetlenie. Prístup je príjemný a ľudský. mBank tiež objavíte na sociálnej sieti G+ a twitter. Pokiaľ navštívime webovú stránku mBank tak veľké a ľahko viditeľné tlačidla sociálnych sieti nájdeme hneď na hlavnej stránke bez toho aby sme stránku museli skrolovať.
VÚB banka bola registrovaná na sociálnej sieti facebook 19. marca 2009 no vďaka timelinu sa dokážete vrátiť späť v čase a dostať sa až k úplnému vzniku VÚB banky ako štátneho peňažného ústavu v roku 1990. Na Facebooku tak máte celú históriu vašej banky veľmi podrobne popísanú. Jej publikum je najpočetnejšie na facebooku s pomedzi všetkých slovenských bánk!
Momentálne sa fb stránka VÚB banky páči 38.766 ľuďom a 1.403 ľudí o tom hovorí. FB stránka VÚB je obľúbená hlavne medzi vekovou skupinou od 18 do 24. Z webu banky sa ale k jej fb stránke tak ľahko nedostanete.
Fb stránka Tatra banky sa dodnes páči 19.578 a momentálne o nej hovorí 332 ľudí. Tatra banka bola registrovaná na facebooku 4. marca 2009. Jej posledný status bol publikovaný včera no je zaujímavé že na otázky kladené publikom tak často administrátor zrejme neodpovedá. Posledná otázka položená pred už 2 mesiacmi bola dodnes nezodpovedaná. Tatra banku nájdete okrem facebooku taktiež na twitteri, youtube a Linkedin.
OTP banka na tom v porovnaní s konkurenciou nie je veľmi dobre. Lepšie povedané je na tom určite najhoršie. FB stránka OTP banky sa páči 750 ľuďom a momentálne o nej hovorí 67 ľudí. Smutný je tiež fakt že administrátor to "trocha fláka". Na otázky z publika nebolo odpovedané už vyše 2 mesiace. OTP banka sa registrovala na facebooku 31. júla (pravdepodobne v tomto roku). Tento mesiac som dokonca nenarazil na žiadnu zmenu statusu. Posledný pridaný príspevok bol ešte z konca minulého mesiaca.
K dnešnému dňu sa fb stránka Slovenskej sporiteľne páči 20.703 ľuďom a hovoria o tom 1.919 ľudí. Po VÚB banke ide o druhú banku s najpočetnejším publikom. Aktivita publika je ale momentálne vyššia. Posledná zmena statusu bola pred hodinou. Ta predchádzajúca pred 16 hodinami. FB stránka bola založená 28. mája pravdepodobne v tomto roku. Ide teda o najúspešnejšiu fb stránku spomedzi slovenských bánk.
Evidentne banky na facebooku nelámu žiadne rekordy ani vo veľkosti publika ani v aktivite členov. Zrejme banky nie sú medzi fb komunitou veľmi obľúbené alebo populárne. Buďme ale objektívny a priznajme že samotné banky to na facebooku nemajú vôbec ľahké. Mnohé z príspevkov, ktoré uverejňuje publikum na nástenke sú sťažnosti a reklamácie. Niktoré banky to vyriešili dosť radikálne, a to tak že zakázali vlastnému publiku prispievať na nástenku!
Podľa môjho názoru najlepšiu prácu odvádza Slovenská sporiteľňa. Najväčším sklamaním je pre mňa mBank. Jednoducho som čakal že internetová banka bude bojovať o poprednú priečku minimálne aktivitou svojich členov. Úplne katastrofálne dopadla OTP banka. V tomto prípade si dovolím napísať, že tu by bolo lepšie sa na tento druh propagácie a servisu lepšie vykašľať ako si kaziť meno takýmto lajdáckym prístupom.
A aké sú vaše skúsenosti s vašou bankou na facebooku? Už ste sa sťažovali alebo ste milo prekvapený zverejňovaným obsahom? Ozaj ak som nespomenul vašu banku, dajte mi vedieť :)
politiku, náboženstvo a svoju banku na facebooku nechcem ani vidieť! :D Počkaj! ktorá banka rozdávala usb kľúče? tu by som si pridal :D
OdpovedaťOdstrániťžartujem!
SLSP môže mať super marketing a investovať doň kopec peňazí. Zrejem robí skvelú propagáciu na fb ale nič to nezmení na tom že človek dnes už nemá chuť s nimi spolupracovať. Stačí zažiť prístup ich zamestnancov. Ja som od SLSP odišiel ku konkurencii - podstatne menšej a lacnejšej banke, ktorá zrejme nemá tak vysoké prostriedky vyčlenené na propagáciu svojich služieb no zato prístup banky je neporovnateľný.
OdpovedaťOdstrániťZabudol si na moju primabanku :)
OdpovedaťOdstrániťZabudol si na primabanku a tiež na unicredit a viem že na fb určite sú. Nechápem ale načo tam banky sú. fb nie je predajný kanál pre banky.
OdpovedaťOdstrániť