Čo je skutočne dôležité: Čakať sa neoplatí!

Kedy je eshop pripravený na spustenie? Momentálne prevádzkujem dva eshopy. Spustil som ich ihneď ako som mal zakúpenú doménu (dal som o nich vedieť ľuďom.) Dizajn bežal na základnej šablóne (jeden takto beží doteraz) a tovar tvoril zhruba tretinu tovaru z dneška. Dokonca som si po čase všimol že niektorý tovar neobsahoval ani len popis :D Je to na zamyslenie ale nie je to až tak dôležité. Eshop bol totiž po technickej stránke pripravený predávať! To je skutočne dôležité. Mal som zakúpenú doménu a tiež nejaký ten tovar. Pokiaľ to všetko už máte tak načo čakáte? Bojíte sa že to vyzerá amatérsky alebo že váš eshop ofrflú alebo vás kriticky zametú pod koberec? Je to možné:D ale tiež je možné že začnete zarábať a prijímať prvé objednávky oveľa skôr než by ste čakali. Na začiatku je každé euro dobré a každá nová skúsenosť sa počíta.

Jednoducho si skúste stanoviť priority. Keď som spúšťal svoj eshop ja, tak som nemal ani len dodávateľa. Mal som len obrázky kníh a ich skopírovaný popis! Prvý kontakt s dodávateľom som nadviazal až po prvej objednávke, ktorá prišla do jedného týždňa od spustenia eshopu.
"Veci, ktoré sú podstatné, nikdy nesmú závisieť od najmenej podstatných vecí"
Nesnažte sa byť dokonalí hneď na začiatku. Vylepšujte svoj eshop za behu a ukážte aj svojim kritikom ako sa dokážete zlepšovať. Procesom zmeny budete musieť prejsť určite aj keď budete so spustením otáľať. Preto nestrácajte čas a spustite svoj projekt hneď ako funguje to čo je skutočne dôležité.

Citát bol použitý z knihy "Vybudujte skvelú firmu

11 komentárov:

  1. Niečo maličké pripravujem aj ja, niečo som už hodil aj na web a postupne to ladím, spravil som si prvú podstránku s formulárom pre objednávku a dnes keď som vstal, tak už som mal v emaily, potencionálneho zákazníka, ktorý už chcel niečo kúpiť a to mám na webe zatiaľ len jeden predmet na predaj :) Takú rýchlosť som teda nečakal, človeka to potom, ešte viac nakopne :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne o tom píšem. Jeden produkt a dokonca žiaden eshop :D aký produkt predávaš Vlado?

      Odstrániť
  2. No, napíšem o tom na blog, ale nie je to ťažké zistiť :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jak som sa zoznamoval s redakčným systémom, asi pred dvama či troma rokmi. Učil som sa vytvoriť e-shop. Na nejaký čas som sa tomu prestal venovať a robil som na svojom blogu. Po troch či štyroch mesiacoch tam boli objednávky asi 100 € bol som z toho v šoku. A to tam neboli takmer žiadne produkty.

    Ďalšia vec, ktorá hovorí prečo hneď spraviť e-shop je, že ak nastanú nejaké problémy, tak to bude u jedného zákazníka. V malom sa človek môže vycibriť a potom vo veľkom to môže šlapať.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. úplne s tebou súhlasím Martin a ďakujem za komentár :)

      Odstrániť
    2. Na druhej strane, keď človek začína hneď s e-shopom, tak to stojí čas, ktorý by mohol venovať niečomu inému. Napr. blogu, na ktorom buduje komunitu, ktorá mu neskôr zabezpečí väčšie predaje.

      Keď nemám eshop, ale len blog, tak môžem namiesto jedného článku, napísať dva články. Za rok je to o 52 článkov navyše. To sa jednoducho musí prejaviť v návštevnosti z vyhľadávačov.

      Osobne zastávam skôr názor, najskôr budovať blog(ak chcem ísť nizskonákladovou verziou) a až potom e-shop. Aj keď samozrejme otvorenie e-shopu z môjho pohľadu nie je risk, lebo tie objednávky chodia samé, aj keď nie veľa, ale na prevádzku si to zarobí.

      Odstrániť
    3. Ako som písal v predchádzajúcom článku

      "Ďalšia dôležitá vec je databáza. Tú môžte budovať ešte pred spustením vášho projektu, či už ide o blog, magazín alebo eshop. Ja som to trocha odflákol ale vy takúto chybu nespravte."

      Ak to s eshopom myslíš vážne tak databáza je tá dôležitá vec na ktorej by sme mali začať pracovať ešte pred spustením eshopu ale nie je to dôvod prečo by sme spustenie mali odkladať pokiaľ databázu nemáme.

      Odstrániť
  4. Ďakujem ti za tento článok :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. super článok Lukáš. Páči sa mi ako píšeš a musím uznať že zdieľame rovnaký názor na túto vec. Dnes som čítal rozhovor s tebou na jednom webe. Držím palce a nech ti to šlape chlape! drž sa

    OdpovedaťOdstrániť