Pracujem len do výšky svojej mzdy

O kvalite služieb na Slovensku sa toho napísalo veľa. Kvalitu služieb testujeme denne v obchodoch, reštauráciách, baroch, hoteloch, úradoch... Málo kto z nás môže povedať, že je naozaj spokojný. Kde je ale problém a prečo je to na Slovensku tak?

Sám zamestnanec nemá problém priznať, že sa nespráva tak, ako by mohol. Respektíve on sám si uvedomuje, že má naviac. Mohol by sa usmievať a byť milí k zákazníkom. Mohol by sa viac snažiť, predať službu, produkt a sám seba. Prečo by to ale robil za tak mizerný plat? 

Už niekoľko krát som sa stretol s odpoveďou: "Ja pracujem len do výšky svojej mzdy!

Včera som s priateľkou navštívil v obchodnom centre Zemplín-Michalovce predajňu bižutérie. Pani predavačka sa nám ako zákazníkom len ťažko mohla venovať, lebo mala práve na návšteve kamarátky (taktiež predavačky) z vedľajších predajní, ktoré si skúšali tiel ligotavé vecičky, aby boli čačané. 


Vyzeralo to tam asi takto:
  • Vyzeráš fááákt super, 
  • To ti sekne, 
  • Si kočka,
  • Kúp si to! 
  • ...A čo ja kradnem? hahaha... hahaha
Biznis žiaden, aspoň že sa stretli, zasmiali sa, vyskúšali si nové čačky a môžu sa opäť ako skupinka presunúť do inej predajne. 

Najväčší úsmev a čas bol venovaný kamarátkam. Predavačka neustále odbehovala a my sme sa uskromnili s prístupom že: teraz nemám čas, lebo tu mám kamarátky


V Michalovciach nie je veľa práce na výber. Človek by povedal, že ak už mám prácu, tak si ju vážim a robím všetko preto, aby som si ju udržal. V praxi to ale vyzerá tak, ako by ľudia pracovali za trest. Niekto si možno myslí, že pracuje iba do výšky svojej mzdy. Ja mám ale pocit že mnoho zamestnancov je preplácaných.

Ako by si niekto neuvedomoval, že výplata je odmena za vykonanú prácu. Nie naopak! Preto tvrdenie: Ja pracujem len do výšky svojej mzdy je úplná blbosť! 

A už vôbec nedáva zmysel, ak som s platom alebo prácou nespokojný. Najprv musíte podať výkon, poskytnúť kvalitnú službu, niečo vytvoriť a vedieť to (alebo sám seba) predať. Až potom za lepšie výsledky môžem očakávať väčšiu odmenu. Dlho to tak fungovala, funguje to stále a určite ešte dlho bude. 

Ak si niekto myslí, že najprv mu zamestnávateľ zvýši mzdu (len tak) a až potom začne podávať lepšie výkony, tak nech len čaká ďalej. 

Ak pracujete za minimálnu mzdu, môžte čakať, až Vám ju vláda bude postupne zvyšovať, bez toho, aby ste sa zlepšovali a pracovali na sebe. To je zázrak sociálnej politiky!


Znie to celkom logicky: Minimálna mzda = minimálny výkon. Zaujímalo by ma, kde ten ušetrený výkon míňajú niektorí ľudia. Snáď ušetrené úsilie venujú hľadaniu si práce, ktorá im prinesie viac peňazí a konečne tak budú môcť podávať výkon, ktorý nebude odháňať zákazníkov. 
"Neuspokojte sa len s tým, že si splníte povinnosti. Urobte niečo navyše. Pamätajte, že vyhráva kôň, ktorý prejde štartom ako prvý."
Andrew Carnegie, z knihy Mysli a zbohatni

Toľko môj názor na tvrdenie: "Pracujem len do výšky svojej mzdy." V komentároch si  rád prečítam Vaše názory na túto tému.  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára