Ako to dopadne, ak neviete, čo robíte

Teraz prezradím ako komicky a smiešne vyzeralo vybavenie mojej prvé objednávky. Dnes sa už na tom celkom dobre bavím ale vtedy to boli nervy. Nikdy nezabudnem, keď mi môj email po týždni fungovania eshopu oznámil prvú objednávku. To bolo radosti! Šup knihu objednať od dodávateľa. Ihneď som sa dozvedel "radostnú" správu, že dodávateľ ma stanovené minimálne množstvo k odberu. Čiže túto jednú knihu by som musel objednať aspoň 15x. Nevadí, pomyslel som si a vezmem zopár kníh na "sklad". Intuitívne vyberiem zopár kúskov, možno sa trafím a zákazník si v budúcej objednávke niečo z toho kúpi. Opäť ma zamrazilo, keď som zistil že kniha, ktorú si chcem objednať od dodávateľa je už vypredaná!

Nechcem predsa sklamať svojho prvého zákazníka. Napadlo ma že niektoré kamenné kníhkupectva budú určite mať niečo v regáloch alebo skladom. Šup ho do kamenného kníhkupectva, kde som si dokázal kúpiť objednanú knihu asi o 2 eur drahšie než za koľko bola ponúkaná na upbook.sk aj s poštovným a balným :D

Následne som zamieril na poštu, kde som si kúpil aj obálku (na pošte majú najdrahšie obálky!) Knihu som ihneď zabalil a vypísal s pomocou poštárky šek. Priznám sa že som ani len nevedel, kde sa vypisuje meno príjemcu a odosielateľa na obálke.

Vtedy som ozaj pekne prerobil ale takto to dopadne, ak neviete čo robíte. 

Keď na poštu prídem dnes, poštárky sa mi už zdravia a pozerajú koľko toho dnes nesiem. Vždy po vybavení zásielok dostanem nádielku nových šekov a nálepok prvej triedy a dobierok. Obálky ani náhodou nenakupujem na pošte po 1 euro ale stoja ma len pár centíkov a nakupujem ich po krabiciach. Namiesto jedného dodávateľa mám dnes troch. Nákup kníh na sklad nie je potrebný, keď vám ich dokáže dodávateľ doručiť už do 24 hodín. (knihy skladom dnes ešte máme ale momentálne len vypredávame) Objednávky kníh je potrebné robiť viac krát týždenne a poštovné po jednej návšteve pošty vyskočilo zhruba na 50 eur.

Stále to ale nie je ono. Viem si predstaviť podstatne kvalitnejšie služby pre zákazníkov kníhkupectva upbook.sk. Určite mám v pláne skrátiť dobu dodania kníh. Mnoho vecí mám v pláne delegovať. V prvom rade sa chcem venovať biznisu skôr než tráviť čas balením kníh a vypisovaniu šekov. Verím že o nejaký ten čas mi bude opäť smiešny súčasný stav a reality bude úplne niekde inde ako je tomu dnes. Od nového roka chystám 2 novinky, ktoré určite posunú služby vpred. Máte sa na čo tešiť!

2 komentáre:

  1. celom vtipne :D ale tak nakoniec ako čítam tak si sa poučil a celkom to šlape. Ozaj nevadí ak tvoje články čítajú tvoji zakaznici alebo tvoja konkurencia. Je to pekne, dobre sa to čita ale na niektore veci si davaj pozoer! s pozdravom a nech to šlape aj ďalej.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka za komentár

      Nevadí mi to :) nikoho neokrádam a ani nepodnikám v odvetví, ktoré by bolo tajné alebo niečim unikátne.
      Nemám sa ani za čo hanbiť

      Odstrániť